2019.03.28./2019 Programfrissítés 



A program egy újabb lehetőséggel bővült.
A frissítés után, az elszámoló lapokat közvetlenül elküldheti a dolgozók e-mail címére.
Ez egy újabb lehetőség a programban, de természetesen nem kötelező használni.

Elszámoló lapok küldése e-mailben

Egy korábbi frissítéssel már bekerült a programba az e-mail címek felviteli lehetősége:
Helye: Beléptetés-kódok->Pénztárak, SZÉP kártya, E-nail->E-mail címek

A beviteli képernyő:
┌[■]───────────────────────────── E-mail címek ───────────────────────     7 ──┐
│N  é  v                   Szül.dátum E-mail cím                               
│AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 1964.06.25 aaaaaa@parameter.hu                      ║
│BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB 1982.07.19                                          ║
│CCCCCCCCCCCCC             1979.03.25 cccccc@parameter.hu                      ║
│DDDDDDDDDDDDDDD           1995.11.17 ddddd@t-online.hu                        ║
│EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE    1960.05.05                                          ║
│FFFFFFFFFFFFF             1980.12.19                                          ║
│GGGGGGGGGGG               1958.01.27 ggggg@t-online.hu                        ║
│                                                                              ║
│                                                                              ║
│                                                                              ║
│                                                                              
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

A dolgozók (magánszemélyek) e-mail címei szükségesek ahhoz, hogy később e-mailben küldhesse el számukra, az aktuális fizetésük elszámoló lapját (a bérlapot). Az e-mail címeket gondosan vigye fel, mert adatvédelmi okokból nem lenne szerencsés, ha összekeverednének.
Az e-mail cím felvitelekor a program formai ellenőrzést végez: ellenőrzi, hogy található-e " @" karakter, illetve olyan "pont" karakter, ami a "@" után található.

Az elszámoló lapok küldéséhez egy újabb menüpont került be a Bérelszámolás menübe Fizetési listák e-mailben néven, ami az alábbi almenüt nyitja meg:

╔[■]═══ F ö m e n ü ══════╗░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║  PARAMÉTER BT╔[■]═══════ B é r ══════════╗░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║ Aktuális idös║                           ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║              ║ BÉRKARTON                 ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║    BELÉPTETÉS║                           ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║    Munkaügyi ║ Törzselöjegyzések         ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║              ║ Elöjegyzések módosítása   ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║    BÉRELSZÁMO║                           ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║              ║ HAVI BÉRADATOK RÖGZITÉSE  ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║    TB ELSZÁMO║                           ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║    TÁVOLLÉTEK║ SZÁMFEJTÉSI TEVÉKENYSÉGEK ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║              ║             ╔[■]═════ Fizetési listák - email════════╗░
║    KILÉPTETÉS║ Pénztári öss║                                        ║░
║    ÖNREVÍZIÓ ║ Utalási list║ Bérlapok küldése e-mailben             ║░
║              ║             ║ E-mail cím nélküli bérlapok nyomtatása ║░
║    Havi zárás║ Jogcim lekér║                                        ║░
║    Statisztik║ Fizetési lis╚════════════════════════════════════════╝░
║    Bevallások║ Fizetési listák utólag    ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║              ╚═══════════════════════════╝░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
║    Szervíz              ║░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
╚═════════════════════════╝░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

A menüpontok ismertetése:

Bérlapok küldése e-mailben
Az időszak megadása után, a megjelenő ablakban meg kell adni az e-mail küldéshez szükséges paramétereket (a küldő e-mail címe, stb.), amit megjegyez a program, így legközelebb rögtön továbbléphet az F10 gombbal.az elszámoló lapok készítéséhez. Hálózat esetében, a küldéshez szükséges paraméterek gépenként különbözőek lehetnek éselső alkalommal, minden olyan gépen meg kell adni, amin ezt a tevékenységet végezni akarják.

A paraméterek az alábbiak (az adatok csak példaként szerepelnek):
═════════════════ ELSZÁMOLÓ LAPOK -> E-MAIL ═════════════════╗
║                                                             ║
║Ügyintéző neve...: Vántus Imre                               ║
║Ügyintéző tel....: 76/480-490                                ║
║Küldő e-mail címe: v.imre@parameter.hu                       ║
║E-mail usernév...: v.imre@parameter.hu                       ║
║E-mail jelszó....: ........                                  ║
║Jelszó mégegyszer: ........                                  ║
║SMTP kiszolgáló..: smtp.gmail.com                            ║
║Válasz címzettje.:                                           ║
╚═════════════════════════════════════════════════════════════╝

A küldő e-mail címének az bérelszámolást végző ügyintéző e-mail címét érdemes megadni, de lehet egy erre a célra létrehozott e-mail cím is.
A küldő e-mail címhéhez tartozó usernevet (felhasználó) az e-mail cím létrehozásakor adja meg a rendszergazda, legtöbbször megeyezik az e-mail címmel.
A küldő e-mailhez tartozó jelszót kétszer kell megadni, a tévedés elkerülése végett. A jelszó csak pöttyök formájában látható a képernyőn.
Az SMTP (kimenő levelek) kiszolgálója megtekinthető az e-mail kliens (Outlook stb.)  programban, az adott e-mail fiók tulajdonságai között.
A válasz címzettje maradhat üresen. Kisezrvezett bérelszámolás esetében  kell csak megadni, ahol küldő bérelszámoló nem a cég alkalmazottja, ilyenkor válasz e-mail címként  annak az ügyintézőnek a címét kell megadni, aki a cégnél felel azért, hogy mindenki aláírja, vagy e-mail küldeményként átvegye az elszámoló lapját.

Ha a paramétereket már feltöltötte, legközelebb már elég F10-et nyomni, hogy továbblépjen az elszámoló lapok elkészítéséhez és az e-mail küldéshez.

Az elszámoló lapokhoz a megszokott módon kell megadni, kiket és milyen fizetési napokat érintsen a lekérdezés.
A program  a megadott halmazból, csak az e-mail címmel rendelkező dolgozók elszámolólapját készíti el,, elszámoló laponként külön PDF formátumú fájlt készít és az összeset egy ZIP fájlba tömöríti, amihez mellékel egy konszignációs CSV fájlt (excelben megnytható). A konszignációs fájl  a dolgozók e-mail címét, nevét és a hozzá tartozó PDF fájl nevét tartalmazza soronként.

Amikor végzett a program az elszámoló lapokkal, megnyitja az e-mail küldő alkalmazást:

posta.exe képe

A programban minden, béroldalon megadott adat látható, az üzenet tárgyát és szövegét a program generálja. A szövegben szereplő #2 paraméter (a konszignációs fájl második oszlopa) helyére, küldéskor a dolgozó nevét helyettesíti be a program. Minden javítható, de ha a béroldalon  helyesen adta meg az adatokat, elég a [Küldés] gombot megnyomni, hogy a program elküldje az összeállított csomagot. 

A Státusz ablakban követheti, hogy éppen kinek küldi a program a csatolt dokumentumot és sikerült-e a küldés.
Miután  a program végzett a dolgozókkal, elküldi az összes elszámoló lapot tartalmazó ZIP fájl és a hozzá tartozó konszignációs(CSV)  fájl a küdő, illetve, ha meg van adva, akkor a válasz e-mail cínre is. Az emailek elküldését egy "Kész!" üzenet jelzi, melynek nyugtázásával a bérprogramhoz tér vissza.

A dolgozóknak küldött e-mailben be lett állítva a visszaigazolás kérése, amit viszont a legelterjedtebb WEB-es e-mail kezekők (pl. GMAIL) csak extra szolgáltatásként vesznek figyelembe. A szövegben ezért szerepel az a kérés, hogy ha nem kér automatikus visszaigazolást a beérkező e-mail a címzettől, akkor küldjön egy "üres" válasz e-mailt.

A visszaigazolás, vagy válasz, csak egyetlen címre  érkezik be: ha a válasz e-mail cím kitöltött, akkor arra, ha nincs megadva, akkor a küldő e-mail címére. A visszaigazolások és/vagy a válasz e-mailek tényét célszerű feltüntetni a megkapott konszignációs fájlban, hogy később könyebben lehessen igazolni az elszámoló lapok átvételét. Ha valaki nem válaszolt, tisztázni kell az okot (hibás e-mail cím?, feledékenység) és attól függően eljárni.

 E-mail cím nélküli bérlapok nyomtatása
Ez a menüpont pontosan úgy működik, mint a Fizetési listák utólag menüben található Bérlap nyomtatás, azzal a különbséggel, hogy a program csak az e-mail cím nélküli dolgozók elszámoló lapjait készíti el a nyomtatáshoz.

Technikai információ:
Az e-mail küldés a megadott küldő postafiókon keresztül, az 587-es porton történik. SSL verzió: ssl_tlsv1.